Nepřiletěl vám kufr? Co s tím?
Jak postupovat, když nepřiletí zavazadlo
Ihned po příletu by měl cestující kontaktovat přepážku handlingového agenta, kde vyplní Property Irregularity Report (PIR), také měl by si uchovat palubní vstupenku a zavazadlový lístek.
V případě zpoždění zavazadla v destinaci po dobu delší než 24 hodin má cestující nárok na proplacení nezbytných výloh. Kompenzace je vyplácena na základě účtů. Hrazeny jsou nezbytné potřeby jako hygienické potřeby, spodní prádlo a oblečení v případě delšího zpoždění zavazadla do maximální výše nepřesahující 40 euro za den zpoždění. Prvních 24 hodin zpoždění se nezapočítává, kompenzace se vyplácí do celkové maximální výše 250 euro. Nákupy zbytných předmětů, jako je například dekorativní kosmetika nebo luxusní zboží, hrazeny nejsou. O náhradu škody může klient požádat přes online reklamační formulář.
Aktuální stav zpožděného zavazadla si cestující můžete ověřit pomocí služby WorldTracer a referenčního čísla. Referenční číslo je uvedeno v dokumentu Property Irregularity Report (PIR), který cestující obdržel na přepážce Rekla̰mace zavazadel po nahlášení chybějícího zavazadla.
Zdroj: Smartwings